
Pas donné mais contenu bien sympa, qualité vidéo nickel etc...
Mais faut comprendre l'anglais ou l'espagnol

Talonne, talonne c'est vite dit!Amour, Gloire et Beauté a écrit :Chouette course avec de beaux dépassements entre Marquez et Lorenzo.
Bon, par contre, à moins d'évènements malencontreux, la saison est désormais jouée.
Va falloir bosser davantage chez Yamaha pour espérer accrocher les Honda l'année prochaine.
Belle course de Pedrosa et belle course de Rossi qui talonne l'éternel trio de tête.
Ce serait bien de le voir à la lutte avec eux et pas constamment accroché par Bautista ou Crutchlow.
SourceWhen it was announced that the claiming rule was to be dropped and the rules would be changed for 2014, one of the main questions was what to call the new class. After some complaining early on, MotoGP fans had become used to the CRT name, and understood what was meant by it.
With the choice of software now determining how much fuel and how many engines a team can use – 24 liters for the spec Dorna software, 20 liters for factories using their custom software with the spec Magneti Marelli ECU – there was no easy and obvious nomenclature for the bikes.
Under the first draft of the rules, the bikes were divided into two categories: “MotoGP” and “MotoGP with factory option”. That appears to have encountered resistance, however, and so a new name has been found for the non-factory bikes: for 2014, non-factory bikes will be referred to as ‘Open’ entries.
There is of course a small irony in the fact that the new “Open” class bikes will have less freedom than the factory option bikes, having both ECU and software closed, but with more fuel available, they will at least not be strangulated by the factory option’s fuel restriction.
It is not currently known whether Dorna will continue with the separate championship for the CRT bikes, now renamed “Open”.
If the customer bikes are competitive with satellite machinery, they may choose to drop the nomenclature, but if the Open class bikes are finishing around where Aleix Espargaro is finishing on the ART, then they may decide to keep it, to give the private teams some extra publicity.
One concession has been made to wild cards, which could prove important. In the interests of reducing development costs, wild cards have been excluded from using the Magneti Marelli ECU and software.
This opens the way for Suzuki to enter as a wildcard using the current version of its Mitsubishi ECU and software, while the engineers continue to work on porting their current codebase to the Magneti Marelli hardware.
It also makes the newly discarded Aprilia ART bikes an attractive prospect for wild card teams: exempt from using the spec Dorna hardware and software, any wild card entry fielding the Aprilia ART machine can continue to use Aprilia’s custom hardware and software.
KTM en MotoGP avec Red Bull, Preziosi et Stoner ! Rêve ou réalité ?
C’est Racer GP qui l’annonce aujourd’hui, KTM, en collaboration avec RedBull, pourrait débarquer en MotoGP.
En effet, selon le site italien, Dietrich Mateschitz, le grand patron de Red Bull, aurait émis l’idée, après avoir stabilisé son écurie de F1, de reproduire le schéma en MotoGP.
Le constructeur autrichien avec qui RedBull travaille déjà en Rookies Cup serait, bien entendu, le partenaire de la boisson énergisante et le cerveau de l’aventure serait l’ex boss de Ducati, Filippo Preziosi.
Jusque-là, même si la nouvelle paraît étonnante, elle ne semble pas non plus complètement incensée, mais en revanche, là où ça commence à devenir quelque peu surréaliste, c’est qu’on annonce Casey Stoner comme pilote de pointe.
La simple évocation de son nom nous oblige à la plus grande prudence vis-à-vis de cette nouvelle qui, à y regarder de plus près, peut passer pour un bon coup de pub.
A vous de voir.
Oui, la news à déjà circulé sur d'autres sites d'informations.bus003 a écrit :Les médias italiens annoncent la retraite de Checa (moto.it). Ce serait officiel demain....